Coraz więcej hybryd w ofercie SEAT-a

20-01-2021 11:23

Jeżdżą ciszej, taniej i z większym szacunkiem dla środowiska. Jakie jeszcze zalety mają hybrydowe samochody Seata? Na który z nich się zdecydować i dlaczego?

Najnowsze auta marki Seat do pokonywania dystansów wykorzystują coraz mniej benzyny, a coraz więcej energii elektrycznej. Choć hybrydy spotykane na polskich ulicach nie są żadną nowością, to jednak te najnowsze pochodzące z Półwyspu Iberyjskiego potrafią zaskoczyć swoimi nowoczesnymi i wszechstronnymi rozwiązaniami.

Nowy Seat Leon to nowy wymiar ekonomicznej jazdy

Nowy Seat Leon jest pierwszym z modeli Seata, który zaskoczył europejski rynek motoryzacyjny. Zastosowane w nim rozwiązania pozwalają nie tylko na wolną jazdę na silniku elektrycznym np. w ulicznym korku, ale i na pokonywanie miejskich dystansów w ogóle bez konieczności wykorzystania silnika spalinowego! Nowego Seata Leona wyposażono bowiem w technologię e-HYBRID. Co to takiego? To połączenie dwóch silników - spalinowego oraz elektrycznego. Jednostka zasilana z baterii nie stanowi jedynie napędu wspomagającego. Może ona napędzać auto niezależnie od silnika spalinowego. Wystarczy tylko naładować akumulatory z sieci elektrycznej. Nie powinno zająć to więcej niż trzy godziny. Po takim pełnym ładowaniu można wyjechać nowym Seatem Leonem do pracy lub do miasta, by załatwić codzienne sprawunki. Pojemność baterii powinna zapewnić zasięg do około 60 km. W większości przypadków w ruchu miejskim polscy kierowcy pokonują zdecydowanie krótsze dystanse. Gdyby jednak zdarzył się dłuższy wyjazd, bez obaw. Gdy poziom naładowania akumulatorów osiągnie krytyczny poziom, nowy Seat Leon zacznie korzystać z silnika spalinowego. Ten, nie dość, że wydłuży autu zasięg, jednocześnie zacznie doładowywać ogniwa elektryczne. Dzięki temu Seat Leon będzie mógł nadal poruszać się przy wykorzystaniu na zmianę silnika spalinowego i elektrycznego. Jakie daje to korzyści?

Nowy Seat Leon jest eko

Nietrudno domyślić się, że krótsza praca silnika benzynowego będzie miała wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa. Mniej spalonej benzyny to także mniejsza emisja spalin do atmosfery. Auto takie jest więc ekonomiczniejsze oraz ekologiczne. Na tym jednak nie koniec. Hybrydowy Seat Leon jest także cichszy i szybszy. Dlaczego?

Nie, nie chodzi tylko o to, że obydwa silniki generują w sumie moc o imponującej wartości 204 KM. W ruchu miejskim nie tyle liczą się osiągi, ile wybieranie tras… bez korków. Nowy Seat Leon to potrafi. Wyposażony w hybrydę typu „plug-in”, a więc umożliwiającą jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym, traktowany jest przez polskie prawo dokładnie tak samo, jak wszystkie inne auta elektryczne. Seat Leon ma więc swoje przywileje. Jednym z nich jest możliwość korzystania z bus-pasów…, a więc żegnajcie długie korki. Nie dość, że nowy Seat Leon oszczędza paliwo, dodatkowo potrafi szanować czas podróżujących nim pasażerów. Zaimplementowane w nowym Leonie rozwiązanie szybko okazało się efektywne. W związku z tym w najbliższej przyszłości można spodziewać się, że będzie ono stosowane w innych modelach hiszpańskiego producenta. Na początku 2021 r. w technologię e-HYBRID wyposażono dużego SUV-a Seata Tarraco.

Dwa litry na „setkę”? To możliwe!

Inteligentna hybryda, bo tak nazywana jest stosowana w Seatach technologia, niebawem z pewnością trafi także i do innych modeli. Sprzedaż tego typu aut rośnie bowiem w stopniu niewyobrażalnym. Technologia zwiększająca moc, a co za tym idzie i dynamikę auta przy jednoczesnym ograniczeniu emisji spalin oraz zużycia paliwa, stała się rzeczywistością. Jak się okazuje, schodząc w przypadku Seata Leona poniżej spalania 2 l na 100 km, nadal można cieszyć się osiągnięciami na miarę sportowego auta. Pora więc bliżej przyjrzeć się modelom Seata wyposażonym w inteligentną hybrydę. Nawet jeśli cena zakupu auta w stosunku do egzemplarza wyposażonego w standardowy silnik jest wyższa, warto pamiętać, że oszczędności na paliwie w krótkiej perspektywie mogą przeważyć szalę zwycięstwa na rzecz hybrydowego Seata.